Monday, February 25, 2008

Το Ολοήμερο σχολείο υπολειτουργεί

Όλοι θέλουμε ένα καλύτερο σχολείο για τα παιδιά μας. Ένα καλύτερο δημόσιο σχολείο που να μαθαίνει όχι μόνο γράμματα, αλλά και τη μεθοδολογία για διάβασμα και γράψιμο, ενός μικρού παιδιού. Το ολοήμερο σχολείο είναι αυτό που έρχεται να καλύψει τη μελέτη του παιδιού μετά από την ολοκλήρωση του βασικού προγράμματος.
Κάνει όμως τη δουλειά που πρέπει με τον τρόπο που πρέπει;
Δυστυχώς όχι. Και αυτό επειδή στην ουσία υπολειτουργούν.
Υπάρχει το περίγραμμα λειτουργίας, οι σχετικές επιπλέον ώρες, όμως περισσότερο εκτελεί χρέη «φύλαξης» των παιδιών του δημοτικού παρά επιτελεί το έργο. Αυτό τουλάχιστον που έχει κάθε γονιός στο μυαλό του όταν συμπληρώνει την αντίστοιχη αίτηση εγγραφής.
Διαβάζει ότι εκτός από μελέτη υπάρχει θεατρική αγωγή, εκμάθηση ηλεκτρονικών υπολογιστών, γυμναστική, μουσική και άλλα μαθήματα στα οποία θα επιθυμούσε να συμμετάσχει το παιδί.
Αυτά στα… χαρτιά. Γιατί στην ουσία οι διευθυντές των σχολείων συμβουλεύουν τους γονείς να μην δηλώσουν μαθήματα, επειδή δεν έχει αξία κάτι τέτοιο. «Η διεύθυνση εκπαίδευσης θα προσλάβει τους δασκάλους τους ολοήμερου και ανάλογα με τις ώρες που πρέπει να συμπληρώσουν θα έρθουν και οι ειδικότητες» υποστηρίζει μία διευθύντρια δημοτικού σχολείου.
Και δεν κάνει λάθος.
Μετά από έναν μήνα πήγε γυμναστής στο σχολείο για το βασικό πρόγραμμα, ο πρώτος δάσκαλος στο ολοήμερο έφτασε επίσης μετά από έναν μήνα για το θεατρικό εργαστήριο και στην ενημέρωση των γονιών δεν μπορούσαν να απαντήσουν ούτε για το πότε θα έρθουν οι υπόλοιποι δάσκαλοι, ούτε και για τα γνωστικά πεδία.
Και σα να μην έφταναν όλα τα παραπάνω από δύο δασκάλους που υπήρχαν για 60 παιδιά, το συγκεκριμένο σχολείο θεωρήθηκε «προνομιούχο» και έτσι το Υπουργείο απέσυρε τον έναν. Υπάρχει τώρα ένας δάσκαλος για 60 παιδιά. Τι να κάνει και πώς να καταφέρει τα παιδιά να τελειώσουν τη μελέτη στο σχολείο; Μα πολύ απλά τίποτα.
Τι φταίει;
Μα πολύ απλά ο προγραμματισμός γίνεται στο… πόδι, αποσπασματικά και το σημαντικότερο σε λάθος χρόνο. Δεν μπορεί τα σχολεία να αρχίζουν κάθε χρόνο το Σεπτέμβρη και μέχρι το Νοέμβρη ή και το Δεκέμβρη να λείπουν ειδικότητες. Κάποιος ή κάποιοι αδιαφορούν το καλοκαίρι, όταν θα έπρεπε να εργάζονται.
Αντίθετα αντί να λυθούν τα προβλήματα εγκαίρως, αρχίζουν τον προγραμματισμό τον Οκτώβρη και το Νοέμβρη με αποτέλεσμα να υπολειτουργούν.
Και όλα αυτά όταν τα τελευταία χρόνια η διπλοβάρδια στα σχολεία έχει μειωθεί από 8,2% σε 3,2%, όμως το Ολοήμερο υπολειτουργεί.
Το Ολοήμερο σχολείο που είναι απαραίτητο στις μέρες μας τόσο για τα παιδιά όσο και για τους γονείς. Και όχι επειδή τα παιδιά μένουν εκεί μέχρι τις 4.30μμ, αλλά επειδή μαθαίνουν να διαβάζουν, να παίζουν με τα άλλα παιδιά, να αποκτούν ενδιαφέροντα και επιπρόσθετες γνώσεις.

No comments: