Saturday, February 9, 2008

Εκπτώσεις στη… νοημοσύνη μας

Ομολογώ ότι σε περιόδους εκπτώσεων εδώ και μερικά χρόνια δεν έχω πάει ποτέ για ψώνια. Έτυχε όμως να βρεθώ σε κάποια καταστήματα – αλυσίδες, πριν από δύο ημέρες για να πάρω ένα δωράκι.
Με έκπληξη διαπίστωσα ότι όσα έγραφαν στις βιτρίνες, για 30% ή ακόμα και για 50% έκπτωση ήταν κοροϊδία. Και αυτό γιατί σχεδόν όλα τα είδη μέσα στο τριώροφο μαγαζί δεν είχαν έκπτωση. Με το πρόσχημα της νέας παραλαβής, το ένα πολυκατάστημα ή της νέας κολεξιόν το άλλο, είχαν συμπτύξει τα υπό έκπτωση είδε σε μια γωνιά.
Κοροϊδία, απάτη, τρυκ, δεν ξέρω πως θέλετε να το βαφτίσετε, όμως η ουσία είναι η ίδια. Εκπτώσεις δεν γίνονται.
Και το γνωρίζει το κράτος που «κλείνει τα μάτια», δεν ελέγχει και δεν κάνει τίποτα.
Όπως που εξήγησε ένας υπάλληλος, τα εκπτωτικά είδη είναι όσα τους έχουν μείνει. Αν πραγματικά κάποιος θέλει να έχει τη δυνατότητα της επιλογής θα πρέπει να ψωνίσει τις δύο πρώτες ημέρες και όνο εκείνο το διάστημα.
Στη συνέχεια ότι βγαίνει στα ράφια είναι… υπόλοιπα.
Περισσεύματα θα πω εγώ για να μην πω… σκουπίδια.
Τα μαγαζιά όμως βάζουν είδη στα ράφια – νέας παραλαβής – με κράχτη τις εκπτώσεις. Πολλαπλά τα αδικήματα, αφού ο πελάτης μπαίνει μέσα βλέποντας την παραπλανητική διαφήμιση της βιτρίνας.
Δεν διαφωνώ με το σκεπτικό της νέα κολεξιόν, ή ακόμα και της νέας παραλαβής. Αυτό όμως σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να γίνεται την περίοδο των εκπτώσεων.
Και αυτό γιατί όλοι γνωρίζουν πότε αρχίσουν και πότε τελειώνουν οι εκπτώσεις. Ας περιμένουν να τελειώσουν και μετά ανανεώνουν τα είδη. Άλλωστε αυτό το σκοπό έχουν οι εκπτώσεις, να ξεπουλήσουν τα καταστήματα το στοκ τους και όχι να τις χρησιμοποιούν επικοινωνιακά για να ξεγελούν τον κόσμο.
Επιτέλους ας γίνουμε σοβαροί.
Στην Αγγλία για παράδειγμα σε μαγαζί της ίδια εταιρίας που είναι και στη χώρα μας δεν υπάρχει η λογική της «νέας παραλαβής». Γιατί;
Μα επειδή κανείς δεν τολμά να υποτιμήσει τη νοημοσύνη τους καταναλωτή και με τρυκ να ξεγελάσουν το κράτος.

No comments: