Monday, February 11, 2008

Τι μαθαίνουν τα παιδιά μας;

Η σχολική χρονιά που πέρασε (2006-2007) ήταν από τις πλέον… εκρηκτικές. Κάθε Πέμπτη το ραντεβού στην πλατεία Συντάγματος ήταν πονοκέφαλος για την Κυβέρνηση και για την Μαριέτα Γιαννάκου (πρώην υπουργό Παιδείας). Οι εκλογές έγιναν η Μαριέτα Γιαννάκου δεν κατάφερε να εκλεγεί βουλευτής και όλοι πιστεύουν ότι ο νέος υπουργός Αριστείδης Στυλιανίδης θα κάνει αλλαγές.
Πέρα όμως από τα πολιτικά, τις διαφωνίες ή τις συμφωνίες, την αναθεώρηση ή μη του άρθρου 16 για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια και την προσέγγιση που θέλει να κάνει καθένας από εμάς το ερώτημα πρέπει να είναι άλλο.
Τι μαθαίνουν τα παιδιά μας;
Αυτό θα πρέπει να μας απασχολήσει και όχι κάθε λίγο και λιγάκι να αλλάζουμε το σύστημα στα σχολεία, τα βιβλία και τον τρόπο εξετάσεων.
Πέρα από τα πολιτικά και κομματικά θα πρέπει όλοι να κοιτάξουμε προς το μέλλον. Ένα μέλλον που αλλάζει γρηγορότερα από παλιά, να προβλέψουμε τις εξελίξεις και να χαράξουμε τομείς και δράσεις ώστε τα παιδιά να μην μπαίνουν στα Πανεπιστήμια και να βγαίνουν άνεργα.
Πόσοι από εσάς έχετε καταλάβει ότι οι σπουδές δεν λένε τίποτα σήμερα.
Όχι, δεν αφοριστικό, αυτό που λέμε. Δείτε γύρω σας. Όλα τα παιδιά έχουν πτυχίο, πάρα πολλά και μεταπτυχιακό ή μεταπτυχιακούς τίτλους, όμως παραμένουν άνεργα ή κάνουν άλλες δουλειές άσχετες με τις σπουδές τους, κατώτερες από τις γνώσεις τους.
Λεφτά βγάζουν οι ηλεκτρολόγοι, οι υδραυλικοί, οι τεχνίτες που για να σου κάνουν μία επισκευή θα πρέπει να περιμένεις στη σειρά.
Δεν λέμε να σταματήσουν οι σπουδές.
Όμως αυτό που πρέπει να γίνει είναι να δούμε το περιβάλλον του αύριο να φτιάξουμε ένα σύγχρονο και αποδοτικό σύστημα εκπαίδευσης για τα επόμενα 20 χρόνια, ώστε χωρίς αλλαγές και αιφνιδιασμούς να γνωρίζουν τα παιδιά που βαδίζουν.
Νέα σχολεία, νέα βιβλία, νέα μέσα διδασκαλίας, νέο πρόγραμμα σπουδών από το Δημοτικό. Οι αλλαγές πρέπει να ξεκινήσουν από τη βάση και όχι να πάμε κατευθείαν στο Πανεπιστήμιο.
Για να μπορούμε να πούμε ότι σε 15 ή 20 χρόνια τα παιδιά μας όχι μόνο θα έχουν μάθει, αλλά η γνώση τους θα έχει και αντίκρισμα στην αγορά εργασίας.

No comments: