Sunday, September 14, 2008

Τεκμηρίων ΙΧ το… ανάγνωσμα

Το νέο φορολογικό νομοσχέδιο είναι μεν γεγονός, όμως ο καθορισμός των τεκμηρίων διαβίωσης, θα… ακολουθήσει. Βέβαια μπορεί η κυβέρνηση να κάνει λόγο για ανισότητες και για τεκμήρια, στην ουσία όμως μόνο ένα από αυτά την ενδιαφέρει, αυτό που έχουν στη διάθεσή τους με τον έναν ή τον άλλο τρόπο όλοι σχεδόν οι Έλληνες, το αυτοκίνητο.
Αν κάποιος ήθελε να ζωγραφίσει το αυτοκίνητο στην Ελλάδα αυτό θα έμοιαζε με… γελάδα, αφού το υπουργείο οικονομικών και σχεδόν όλες οι κυβερνήσεις στην μεταπολίτευση θέλησαν να το εκμεταλλευτούν και να εισπράττουν από αυτό. Ακόμα και ένα ΙΧ ως απλό μεταφορικό μέσο να έχεις αποκτάς συνεταίρο το κράτος. Ο μοναδικό Πρωθυπουργός που σκέφτηκε κάπως διαφορετικά ήταν ο Κώστας Σημίτης που κατήργησε το τεκμήριο διαβίωσης μέχρι ένα ποσό, αρκετά όμως σημαντικό που εξαιρεί το 90% των οχημάτων.

Τώρα, στις μέρες της… αναβροχιάς, ο Γιώργος Αλογουσκούφης, ο προοδευτικός και νεοφιλελεύθερος σκέφτηκε να μας γυρίσει κάποιες δεκαετίες πίσω επειδή είναι ανίκανος να κάνει ελέγχους σε όσους φοροδιαφεύγουν ή φορο-αποφεύγουν όπως είναι ο νέο όρος και τσουβαλιάζει όλους μας.
Όλους αυτούς που δουλεύουν 20 και 30 χρόνια και που κατάφεραν να πάρουν ένα έστω και λίγο μεγαλύτερο ΙΧ, πέραν των 1.600κ.ε. κοντά στα 2.000κ.ε. ή και μεγαλύτερο πιο ασφαλές για την οικογένειά τους και με περισσότερους χώρους εάν ειδικά έχουν δύο, τρία ή και περισσότερα παιδιά. Αυτοί όλοι τώρα θα κληθούν να πληρώσουν επειδή τα τεκμήρια είναι αυθαίρετα, χωρίς καμία μελέτη και φορο-εισπρακτικά.
Γιατί λοιπόν είναι τεκμήριο ένα ΙΧ μεγάλου κυβισμού;
Ο ιδιοκτήτης για να το αποκτήσει δεν πλήρωσε το μισό σχεδόν της εργοστασιακής του αξίας τους στο κράτος, συνεισφέροντας είτε με τη μορφή του 19%ΦΠΑ, είπε με το ειδικό τέλος ταξινόμησης που παράνομα και πέραν των οδηγιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης εφαρμόζει η Ελλάδα στα ΙΧ;
Κατά την αγορά δεν ισχύει το τεκμήριο απόκτησης και όποιος δεν το αντέχει φορολογείτε;
Πως λοιπόν έρχεται και μάλιστα αναδρομικά να τους συμπεριλάβει όλους;
Θα μπορούσε να πει ότι εφαρμόζω τεκμήρια για όσους αποκτούν ΙΧ από το 2009 και μετά και για όσους είναι από το 2004 έως και την αλλαγή του νόμου ισχύει το παλαιό καθεστώς.
Ύστερα καθημερινά να βομβαρδίζουν με το περιβάλλον, όμως εάν έχει ένα υβριδικό τζιπ θα κληθείς να το ξανά-πληρώσεις.
Τέλος τους ενδιαφέρει να φορολογήσουν τον κυβισμού που είναι «άχρηστος» μπροστά στην ιπποδύναμη που είναι ουσία και φυσικά χωρίς να λαμβάνουν υπόψιν τους ότι τα σέρβις έχουν μειωθεί (ένα το χρόνο), το κόστους τους επίσης, οι φθορές και οι βλάβες που παρουσιάζουν τα καινούργια ΙΧ είναι ελάχιστες και τέλος παρά τους μεγάλους κινητήρες ορισμένα παρουσιάζουν μικρές καταναλώσεις, αλλά και χαμηλούς ρίπους.
Τίποτε από τα παραπάνω.Τους ενδιαφέρει μόνο να βάλουν χρήματα στο κρατικό ταμείο που είναι τόσο άδειο όσο ποτέ άλλοτε στο παρελθόν…

No comments: